15 stycznia 2021
Ruda Śląska, 15.01.2021 r.
INFORMACJA O BRAKU MOŻLIWOŚCI PROWADZENIA POSTĘPOWANIA
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na:
„Usługa utrzymania parków, zieleńców, miejskich terenów zieleni i zieleni w pasach drogowych w dzielnicach: Halemba, Orzegów, Godula, Ruda, Kochłowice, Bykowina, Nowy Bytom, Chebzie w Rudzie Śląskiej”.
Zmawiający informuje, że ogłoszenie nr 2021/S 001-001170 z dnia 04 stycznia 2021 r. nie zainicjowało postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
W związku z tym Zamawiający zawiadamia o braku możliwości prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Uzasadnienie faktyczne i prawne.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane do Urzędu Publikacji Unii Europejskiej w dniu 30 grudnia 2020 r., ale jego publikacja w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nastąpiła w dniu 4 stycznia 2021 roku, ogłoszenie o zamówieniu zostało przez Zamawiającego równocześnie zamieszczone na stronie internetowej w dniu 4 stycznia 2021 r.
W takim przypadku nie doszło do wszczęcia postępowania w myśl przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004. Nie dokonano bowiem czynności wszczynającej postępowanie, to jest nie zamieszczono ogłoszenia na stronie internetowej. Nie doszło także do wszczęcia postępowania w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019, zwanej dalej „nową ustawą Pzp”, obowiązującej od dnia 1 stycznia 2021 r., gdyż w myśl tych przepisów postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego o wartości zamówienia równej lub przekraczającej progi unijne wszczyna się, co do zasady poprzez przekazanie ogłoszenia o zamówieniu Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej (art. 130 ust. 1 nowej ustawy Pzp). Do wszczęcia postępowania w myśl przepisów nowej ustawy Pzp, obowiązującej od dnia 1 stycznia 2021 nie mogło zatem dojść w sytuacji przekazania ogłoszenia do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej przed tą datą, z uwagi na moment dokonywania czynności przekazania przypadający na datę przed wejściem w życie ustawy nowej Pzp.
W przedstawionych powyżej okolicznościach nie doszło do wszczęcia postępowania w rozumieniu przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 obowiązującej do dnia 31 grudnia 2020 r. (zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu po 31 grudnia 2020 r.), ani też przepisów nowej ustawy Pzp obowiązującej od dnia 1 stycznia 2021 (przekazanie ogłoszenia do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej przed 1 stycznia 2021 r. a więc przed datą obowiązywania nowej ustawy Pzp).
Autor: Joanna Szykowska
Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej
Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o.
ul. 1-go Maja 218
41-710 Ruda Śląska
REB nr 1 - Ruda
ul. Janasa 13a
32 248 13 52
REB nr 2 - Wirek, Bielszowice, Czarny Las
ul. Osiedlowa 6
32 242 06 48
REB nr 3 - Halemba, Kłodnica
ul. Solidarności 22
32 242 63 13
REB nr 4 - Orzegów, Godula
ul. Joanny 18
32 248 17 88
REB nr 5 - Kochłowice, Bykowina
ul. Radoszowska 106
32 242 89 15
Pogotowie Awaryjne
Nr tel. 32 242 08 45
Godziny przyjmowania zgłoszeń :
Poniedziałek, Wtorek, Środa od 15:30 do 22:00
Czwartek od 17:00 do 22:00
Piątek od 14:00 do 22:00
w dni wolne od pracy oraz niedziele i święta od 7:00 do 22:00.
W godzinach pracy Spółki prosimy o zgłaszanie AWARII pod nr tel. REB