26 lutego 2019
Odpowiedź na pytania do SIWZ z podpisem elektronicznym
W związku z otrzymanymi w dniu 21.02.2019r. pytaniami do treści Specyfikacji Istotnych Warunków od jednego z Wykonawców, działając w trybie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”, udzielamy odpowiedzi podając poniżej treść pytań Wykonawcy i wyjaśnienia Zamawiającego:
Pytanie nr 1:
zwracam się z prośbą o bardziej szczegółowe wyjaśnienie punktu 11 w rozdziale XVI SIWZ o następującej treści: „11. Oferta/wniosek powinna/powinien być sporządzona/sporządzony w języku polskim, z zachowaniem postaci elektronicznej w formacie danych pdf i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Sposób złożenia oferty/wniosku, w tym zaszyfrowania oferty opisany został w Regulaminie korzystania z miniPortal. Ofertę/wniosek należy złożyć w oryginale. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia skanu oferty/wniosku opatrzonej/opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.”
Powyższy zapis interpretujemy w ten sposób, że ofertę oraz wszystkie inne dokumenty zapisujemy w plikach pdf, a następnie podpisujemy je kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Tym samym na dokumentach nie będzie "własnoręcznych" podpisów.
Czy w identyczny sposób możemy ustanowić pełnomocnika- tj sporządzić pełnomocnictwo w pliku pdf i podpisać je tylko i wyłącznie kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi?
Odpowiedź do pytania nr 1:
Zamawiający informuje, iż składana oferta musi zawierać:
a) Formularz ofertowy – załącznik nr 1
b) JEDZ (przesłany elektronicznie do Zamawiającego)
c) Pełnomocnictwo - jeżeli oferta wraz z oświadczeniami składana jest przez pełnomocnika, należy do oferty załączyć pełnomocnictwo upoważniające pełnomocnika do tej czynności.
d) zobowiązanie innych podmiotów w przypadku polegania na zasobach (podmioty trzecie).
e) dowód wniesienia wadium.
W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa (lub więcej) podmioty gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne) oferta musi spełniać wymagania określone w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnictwo do reprezentowania postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację.
Oferta, Jednolity Europejski Dokument Zamówienia, pełnomocnictwa, oświadczenie o przynależności (lub braku) do grupy kapitałowej, oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw do wykluczenia, w tym ich uzupełnienia, dokumenty pochodzące od podmiotów trzecich, w tym JEDZ, treść zobowiązań, winny być sporządzone z zachowaniem formy elektronicznej pod rygorem nieważności i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Dokumenty te składane są w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego lub w elektronicznej kopii dokumentu lub oświadczenia poświadczonej za zgodność z oryginałem, (przy czym poświadczenie to następuje przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego).
Zatem wszelkie dokumenty i oświadczenia w przedmiotowym postępowaniu (w tym: formularz oferty oraz załączniki tj. JEDZ, wadium i pełnomocnictwa – jeśli dotyczą), składane są w terminie 15 marca 2019 r. do godz. 10.00, jedynie w postaci elektronicznej, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. SIWZ nie przewiduje możliwości złożenia żadnego z dokumentów w postaci papierowej. Pozostałe dokumenty i oświadczenia Wykonawca prześle drogą elektroniczną na wezwanie Zamawiającego.
Uwaga- oferta złożona w formie podpisanego skanu bądź opatrzona podpisem tradycyjnym podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp jako niezgodna z ustawą.
Treść powyższej odpowiedzi jest wiążąca dla wszystkich Wykonawców, którzy będą ubiegać się o udzielenie zamówienia i złożą ofertę w ww. postępowaniu. Treść wyjaśnień nie zmienia treści SIWZ
Autor: Joanna Szykowska
Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej
Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o.
ul. 1-go Maja 218
41-710 Ruda Śląska
REB nr 1 - Ruda
ul. Janasa 13a
32 248 13 52
REB nr 2 - Wirek, Bielszowice, Czarny Las
ul. Osiedlowa 6
32 242 06 48
REB nr 3 - Halemba, Kłodnica
ul. Solidarności 22
32 242 63 13
REB nr 4 - Orzegów, Godula
ul. Joanny 18
32 248 17 88
REB nr 5 - Kochłowice, Bykowina
ul. Radoszowska 106
32 242 89 15
Pogotowie Awaryjne
Nr tel. 32 242 08 45
Godziny przyjmowania zgłoszeń :
Poniedziałek, Wtorek, Środa od 15:30 do 22:00
Czwartek od 17:00 do 22:00
Piątek od 14:00 do 22:00
w dni wolne od pracy oraz niedziele i święta od 7:00 do 22:00.
W godzinach pracy Spółki prosimy o zgłaszanie AWARII pod nr tel. REB